Superego Battlefield
Johanna Bruckner (AT)
instalacja wideo, 2016, 10:21

Bruckner zastanawia się nad granicami wolności „społeczeństwa cyfrowego” w odniesieniu do działań podejmowanych przez użytkowników sieci na rzecz równości w przestrzeni cyfrowej. Podczas gdy artystka rozmawia z przechodniami, tańczący w tle artyści przekładają ich wypowiedzi na język ruchu. Praca zmusza do refleksji nad wzajemnymi relacjami nowych technologii i ludzkiego ciała, uczuć, pragnień i uwagi.

Johanna Bruckner (DE), urodzona w 1984 roku w Wiedniu, obecnie mieszka i pracuje w Hamburgu i Zurychu. Studiowała sztukę, kulturoznawstwo i antropologię społeczną w Wiedniu, Berlinie, Nowym Jorku, Sztokholmie i Hamburgu. W centrum jej zainteresowań znajdują się warunki pracy w kontekście systemu kapitalistycznego, zorganizowanego wokół nowych technologii. Jej dzieła pokazywano, m.in. w Migros Museum für Gegenwartskunst w Zurychu, Villa Croce w Genui i Galleri Box w Göteborgu. Bruckner jest stypendystką m.in. programu Hamburg Stipendium (2016), a od 2017 roku odbywa staż stypendialny w Centrum Paula Klee. Artystka wykłada też na Uniwersytecie Sztuki w Zurychu.