Amplified Entity

Carolin Liebl (DE) + Nikolas Schmid-Pfähler (DE)
rzeźba kinetyczna, 2016

Inspiracją do stworzenia pracy „Amplified Entity” był dla Carolin Liebl i Nikolasa Schmid-Pfählera pobyt rezydencyjny w Centrum Sztuki WRO w 2013 roku oraz towarzyszące mu warsztaty robotyczne dla najmłodszych. Badacze związków pomiędzy induktorami i opornikami podczas WRO 2017 zaprezentują swój najnowszy kinetyczny obiekt.

Na gładkiej metalowej powierzchni spoczywa długa cewka z miedzianego drutu. Biomorficzna struktura porusza się niczym kurczący się mięsień za sprawą pola magnetycznego wytwarzanego w jej wnętrzu. Energię dostarcza elektryczna pępowina – miedziany przewód w silikonowej izolacji. Organiczne ruchy obiektu wyzwalają reakcję łańcuchową myśli i skojarzeń. Czy oglądamy powiększony fragment skomplikowanego organizmu, czy zupełnie niezależną formę życia?

Liebl i Schmid-Pfähler tworzą atmosferę naukowego eksperymentu, pozbawioną społecznej interakcji w tym sensie, iż obiekt pozostaje niezależny od obserwującego go widza. Brak komunikacji nie przeszkadza jednak w wywołaniu głębokiego poczucia doliny niesamowitości. Zredukowana do minimum estetyka „Amplified Entity” dosłownie wzmacnia postrzeganie tytułowego bytu.

Carolin Liebl (DE), ur. w 1989 r. w Lichtenfels, niemiecka artystka intermedialna, autorka interaktywnych instalacji. Studiuje komunikację wizualną ze specjalizacją sztuka mediów na Uniwersytecie Sztuk i Projektowania w Offenbach. Jej prace były pokazywane na EMAF (Osnabrück, 2010), Bended Realities (Offenbach am Main, 2012), Lab30 (Augsburg, 2012), FILE Festival (Sao Paulo, 2013), ISEA (Dubai, 2014), NODE15 (Frankfurt, 2015) i kolejnych edycjach Biennale WRO (2013, 2015), a także w ramach projektu ECO EXPANDED CITY na wystawie „ćmy, kraby, fluidy” w Hali Koszyki w Warszawie (2016).

Nikolas Schmid-Pfähler (DE), ur. w 1987 r. w Gießen, niemiecki artysta intermedialny. Studiuje komunikację wizualną ze specjalizacją sztuka mediów na Uniwersytecie Sztuk i Projektowania w Offenbach. Jego prace pokazywane były podczas CONTACT (Frankfurt, 2011), Wesenzüge (Berlin, 2011), Schirt at Night (Frankfurt, 2012), EMAF (Osnabrück, 2012), Lab30 (Augsburg, 2012) i kolejnych edycjach Biennale WRO (2013, 2015), a także w ramach projektu ECO EXPANDED CITY na wystawie „ćmy, kraby, fluidy” w Hali Koszyki w Warszawie (2016).